Újabb tévhit dőlt meg a gyümölcsökkel kapcsolatban

Éhgyomor, vagy reggeli? A fogalmak minősítése sem mindegy. Az egyik blogbejegyzésemben foglalkoztam a témával, ahol bemutattam a LÚGOSÍTÓ  hatású köles és a gyümölcsökkel vegyes ételek általam favorizált változatát. Mivel ezt évek óta minden probléma nélkül gyakorlom, mindenki döntse el, vagy próbálja ki, hogy van-e a “pudingnak” kipróbálási esélye a saját életében.Ne hagyjuk figyelmen kívül, hogy a cikk a CSAK GYÜMÖLCS reggeli fogyasztása ellen emeli fel szavát. (Dénes Ottó)

Ne dőljünk be a városi legendának. Mégsem kell éhgyomorra enni a gyümölcsöket, az emésztésünk ugyanis nem tart igényt erre – állítja a Snopes.com. Sőt, bizonyos esetekben ártalmas is lehet, ha gyümölccsel kezdjük a napot.

Sokan tudják úgy, és az internetet böngészve is számos helyen futhatunk össze azzal az állítással, hogy gyümölcsöt leginkább éhgyomorra érdemes fogyasztani. A magyarázat általában az, hogy a gyümölcsféléket önmagukban könnyebb

megemészteni, így nagyon könnyen átfut az emésztőrendszerünkön. Ellenben ha étellel kombinálva, esetleg más után fogyasztjuk, a más összetevők hosszabb emésztési ideje miatt a gyümölcs is hosszabb ideig marad a gyomrunkban, és már ott erjedni kezd – szól a teória, legtöbbször kiegészítve azzal, hogy a gyümölcsfélék a további ételek kiváló felvezetői, mivel könnyűek és beindítják az emésztést.
A Snopes.com legendavadász oldal a fenti tézis eredetét mutatja be, és egyben cáfolja állításait. Eszerint a fenti gondolatok a nyolcvanas években indult hullám jegyében fogantak, amikor rengeteg profi és önjelölt szakértő publikálta helyesnek, egészségesnek vélelmezett táplálkozás módszereit. A kétezres évek elején kezdtek terjedni azok a spamek, amelyek mindennek különböző módosult változatait propagálják.

A valóságban azonban – a Snopes.com szerint – ez a táplálkozási előírás nem állja meg a helyét. Az emésztés számára nem okoz problémát, ha a gyomorban “feltorlódik” a gyümölcs az esetlegesen elfogyasztott egyéb ételek mellett – ez is, mint ahogy a többi táplálék is, egyszerűen bekerül az emésztési folyamatba. Ugyanakkor arra is felhívják a figyelmet, hogy bizonyos esetekben – ilyen például a cukorbetegség, vagy éppen a reflux- és más savérzékenység típusú betegségek – éppen hogy nem javallott éhgyomorra gyümölcsöt fogyasztani.
      HVG.HU EGÉSZSÉG

2011. február 24., csütörtök, 14:10 • Utolsó frissítés: 23 órája
Szerző: hvg.hu
Mondja el a véleményét!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük