A dió a legegészségesebb dióféle, állítják a tudósok

A dió a legegészségesebb az összes dióféle közül, és az egészséges táplálkozás részeként többször kellene fogyasztani – állítják az Egyesült Államokbeli tudósok.

Pennsylvania állambeli tudósok tájékoztatták az American Chemical Society-t (Amerikai Kémiai Társaságot), hogy a dió tartalmazza a legtöbb antioxidánst más diófélékkel összehasonlítva.
Az antioxidánsok segítenek megvédeni a szervezetünket a betegségekkel szemben.

csőtörés 017A papa reggelije: Köles almával, mazsolával és dió
A tudósok elmondták, hogy minden dióféle jó tápértékekkel rendelkezik, de a dió egészségesebb, mint a mogyoró, a mandula, a pekándió és a pisztácia.

Dr Joe Vinson a Scranton Egyetemről, kilenc különböző dióféle antioxidáns szintjét elemezte, és felfedezte, hogy egy marék dió kétszer annyi antioxidánst tartalmaz, mint egy maréknyi bármilyen más, közönségesen fogyasztott dióféle.
Úgy találta, hogy ezek az antioxidánsok jobb minőségűek voltak és jobb befolyással rendelkeztek, mint bármilyen más dióban levő antioxidánsok.
Az antioxidánsok azért jók, mert megállítják azokat a láncreakciókat, amelyek a test sejtjeit károsítják, amikor oxidáció lép fel.

Pörkölt diófélék
A tanulmány kijelenti, hogy a dióban található antioxidánsok 2-15-ször olyan hatékonyak voltak, mint az E vitamin, amiről köztudott, hogy megvédi a testet az olyan betegség ellen, amit a természetes vegyi anyagok rongálódása okoz.
A diófélék egészséges és tápláló ételként ismertek, jó minőségű fehérjét, sok vitamint és ásványi anyagot éppen úgy tartalmaznak, mint diétás rostokat. Ugyanakkor nem tartalmaznak tejszármazékot és glutént.

A megelőző kutatás jelezi, hogy kis mennyiségű dióféle rendszeres fogyasztása csökkenti a szívbetegség, néhány rákbetegség, a kettesszámú cukorbetegség és más egészségügyi problémák kockázatát.

Dr Vinson elmondta, hogy van egy másik előnye is a dió, mint antioxidáns forrás választásának: “A pörköléshez használt hő általánosan csökkenti az antioxidánsok minőségét. ”
“Az emberek általában nyersen vagy pörkölés nélkül fogyasztják a diót, és így a benne levő antioxidánsokat teljes hatékonyságukban megkaphatják.”
Forrás: http://www.bbc.co.uk/news/health-12865291 (2011.05.11.)

Mondja el a véleményét!

Vélemény, hozzászólás?