A Vallásközi Párbeszéd Pápai Tanácsa üzenetben fordult a buddhistákhoz főünnepük alkalmából
Nem meglepő, hogy a pápai trón magasából jövő üzenetekben már a világ összes vallása közé egyenlőségjelet tesznek a Vallásközi Párbeszéd Pápai Tanácsa közvetítésével. Jól hangzó eszmék, hiánycikket (béke, nyugalom, szeretet, egyenlőség, erőszakmentesség…) a közbeszédbe illesztő szép gondolatok.
De a bibliára épített üdvösség tanának a háttérbe szorulása az egységes VILÁGVALLÁS kedvéért? Helyette a közbeszédet megtöltve mindenféle pogány mantrákkal, meditációkkal, hamis lelkiséggel (pl a lélekvándorlás). Behelyettesítve a Teremtő Isten hitének tisztaságát az animista és egyéb természeti népvallások merőben különleges tanaival? Nem tudom, hogy mire jó ez a nagy egyesítő buzgóság, akkor, amikor a Biblia történelemszemléletében a világ problémáira csak egyetlen megoldást kínál: az egyén megtérését, és Jézus második eljövetelét a végítélettel egységes eseményben. Ebbe semmiképpen nem fér bele a pogányság kevert világnézete, ha akármilyen jól hangzik is egyik-másik tételével. (historia@denesotto.hu kommentje)
A keresztények és buddhisták együtt haladjanak az erőszakmentesség útján – a Vallásközi Párbeszéd Pápai Tanácsa április 22-én ezzel a felhívással fordult üzenetében a buddhistákhoz, akik május 10-én tartják Buddha születésének, megvilágosodásának és halálának emléknapját, a Vészák ünnepét.
A dokumentum kiemeli, hogy sürgős szükség van a béke és az erőszakmentesség kultúrájának előmozdítására. „A vallás elsődleges helyen áll világunkban, még ha időnként ellentmondásos módon is. Míg sok hívő elkötelezi magát a béke elősegítésére, mások kihasználják a vallást erőszakcselekményeik és gyűlöletük igazolására. Látjuk, hogy gyógyulást és kiengesztelődést kínálnak fel az erőszak áldozatainak, ugyanakkor vannak kísérletek a »másik« minden nyomának és emlékének eltörlésére is. Tapasztaljuk a vallási együttműködést világszinten, de a vallás politikai felhasználását is. Tudatában vagyunk a járványszerű szegénységnek és az éhezésnek a világban, mégis folytatódik az elítélendő fegyverkezési verseny. Ez a helyzet arra ösztönöz, hogy felhívást intézzünk az erőszakmentességre, az erőszak elutasítására, annak minden formájában” – fogalmaznak a Buddha Purnima (Buddha-nap) alkalmából írt üzenetben.
A vatikáni dikasztérium emlékeztet, hogy
Jézus és Buddha előmozdították az erőszakmentességet és a béke építői voltak:
„Bár elismerjük vallásaink egyedülálló jellegét, egyetértünk, hogy az erőszak az ember szívéből származik, és hogy a személy gonoszságai strukturális gonoszsághoz vezetnek. Tehát közös feladatra kaptunk meghívást: tanulmányozzuk az erőszak okait; tanítsuk követőinknek, hogy küzdjenek a szívükben levő rossz ellen; szabadítsuk meg a gonosztól az áldozatokat és azokat is, akik elkövetik az erőszakot; formáljuk mindenki, de különösen is a gyermekek szívét és elméjét, hogy szeressenek és békében éljenek mindenkivel és a környezettel; tanítsuk, hogy igazság nélkül nincs béke, és valódi igazság megbocsátás nélkül; hívjunk mindenkit a közös munkára, hogy megelőzzük a konfliktusokat és újjáépítsük a széttöredezett társadalmakat; buzdítsuk a médiát, hogy kerülje el a gyűlöletbeszédet, a részrehajló és provokatív hírközlést; ösztönözzünk nevelési reformokra, hogy azok megelőzzék a történelem és a ránk maradt szövegek eltorzítását és félreértelmezését; valamint imádkozzunk a világ békéjéért, míg együtt haladunk előre az erőszakmentesség útján.”
Az üzenet azzal a kéréssel zárul, hogy aktívan kötelezzék el magukat családjaikban, a társadalmi, politikai, civil és vallási intézményekben egy újfajta életmód iránt, amelyben elutasítják az erőszakot és tiszteletben tartják a személyt.
2017. április 24. Forrás: Vatikáni Rádió, Magyar Kurír
A Vészák (páli: Vesākha, szanszkrit: Vaiśākha, dévanágari: वैशाख), más néven Buddha Purnima vagy Buddha-nap, a buddhisták hagyományos ünnepe, amelyet úgy is neveznek, hogy „Buddha születésnapja”, holott a vészák Gautama Buddha születésén kívül megemlékezik megvilágosodásáról (nirvána) és haláláról (parinirvána) is a théraváda buddhista hagyomány szerint.
A Vészák pontos napja az ázsiai szolunáris naptárra épül, és elsősorban a buddhista és a hindu naptár vaiszakha hónapjában ünneplik. Innen ered az ünnep neve is. Nepálban, a történelmi Buddha szülőhelyének országában a hindu naptár szerinti vaiszakha hónap teliholdján tartják az ünnepet, amelyet hagyományosan Buddha Purnimának neveznek. A szanszkrit purnima szó jelentése: telihold.
Forrás: Wikipédia